Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору – актуальна тема міжнародного заходу |
Щорічна VI-та міжнародна науково-практична конференція “Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору” відбулася 24-26 листопада 2011 р. у м. Київ. Захід проходив в одному з провідних приватних вищих навчальних закладів України – Київському міжнародному університеті, та в осередку дослідницької діяльності у сфері освіти – Національній академії педагогічних наук України. Також, серед організаторів заходу Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Інститут вищої освіти НАПН України, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Національний Темпус-офіс в Україні. Основними напрямами роботи конференції, за якими сформовані секції, обрані такі: Болонський процес і перспективи розвитку вищої освіти в Україні, Європі та світі; управління якістю освіти: досвід та інновації; моніторинг якості освіти: засоби та технології; новітні засоби навчання: проблеми впровадження та стандартизації; сучасний освітній менеджмент: економічні, організаційні та психологічні засоби реалізації в Україні, Європі та світі; психологічні, педагогічні та організаційні умови запровадження європейських стандартів вищої освіти в Україні. Пленарне засідання конференції Президент НАПН України Василь Кремень розпочав з історичного екскурсу щодо розвитку процесу реформування вищої освіти в контексті Болонського процесу, потім він зупинився на основних сучасних викликах, що постають перед вищою школою України. Учасників конференції привітав ректор Київського міжнародного університету Хачатур Хачатурян, відзначивши важливість таких зустрічей фахівців задля дискусій, обміну думками, досягненнями з метою подальшого вдосконалення освітньої діяльності. Яким має бути провідний університет? Віце-президент НАПН України, директор Інституту вищої освіти Володимир Луговий запропонував відповідь на це питання у своєму виступі з питань використання міжнародних рейтингів вищих навчальних закладів для ідентифікації найкращого університетського потенціалу. Презентаційно-дискусійна сесія “Європейський освітній простір: проблеми й перспективи для України” була присвячена передусім проблемі розроблення та впровадження в Україні Національної рамки кваліфікацій, що є основою для розроблення галузевих рамок кваліфікацій та, відповідно, нових освітніх стандартів. Концептуальні засади розроблення Національної рамки кваліфікацій висвітлив академік Володимир Луговий, а європейські підходи до зазначеного питання презентувала Жанна Таланова, менеджер з аналітичної роботи Національного Темпус-офісу в Україні. Конференція продовжила свою роботу в форматі секційних засідань, дискусій та тренінг-марафону. Тож, щорічне зібрання для обміну практичним досвідом, дослідницькими здобутками та науковими досягненнями у межах цієї конференції стало доброю традицією для освітянської спільноти України та інших країн.
|