Михайло Філімонович Степко, перший заступник директора з науково-дослідної роботи Інституту вищої освіти Національной академії педагогічних наук України, кандидат фізико-математичних наук, професор, член-кореспондент НАПН України Болонський процес, ситуація після Льовена.
Аналізуючи виклики для вищої освіти потрібно, перш за все, позначити фактори, що сьогодні формують зміни суспільного-характеру у всьому світі. Спочатку кілька загальних тенденцій та проблем.
Характерною тенденцією періоду переходу до третього тисячоліття є зміни практично усіх областей та умов діяльності і життя людини і суспільства. Змінюється характер праці, економічної діяльності, технічна база її організаційні форми, вимоги до рівня знань і кваліфікації людини її професійної та соціальної мобільності, які потрібні для нормального функціонування економіки.
|
Детальніше...
|
|
Професор Ю.Рашкевич, проректор НУ ”Львівська політехніка” (експерт Національної команди)
Болонський процес в Україні: суб’єктивний погляд експерта Проблематика Болонського процесу (БП) стає все більш популярною в засобах масової інформації, об’єктом цікавих дискусій в студентському середовищі, обмінів гострими репліками в електронних медія.
|
Детальніше...
|
Рашкевич Юрій Михайлович, доктор технічних наук, професор, проректор Національного університету “Львівська політехніка” (експерт Національної команди)
Студент – Університет – Ринок праці: пряма, чи трикутник?
Наприкінці жовтня у Варшавському університеті відбувся Семінар для Національних команд експертів з реформування вищої освіти під назвою “Компетенції для майбутнього”, в якому вперше взяли участь представники української команди експертів - студент Київського національного лінгвістичного університету Володимир Кравценюк та автор цих рядків. Семінар був надзвичайно цікавим не стільки можливістю отримати інформацію про вдалий досвід проведених реформ, почути певні рекомендації, скільки постановкою проблемних питань, відповіді на які ще потрібно шукати. Достатньо відзначити те, що другий день роботи Семінару розпочався із запитання, заданого із залу: так що ж повинно бути темою дискусії – компетенції для майбутнього, чи компетенції для сьогоднішнього дня?
|
Детальніше...
|
Автор: Шаров О.І., канд. фіз.-мат. наук, доц. Університет економіки та права «КРОК», м. Київ (експерт Національної команди)
ТЕНДЕНЦІЇ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ВИПУСКНИКІВ ВНЗ У КРИЗОВИЙ ТА ПОСТКРИЗОВИЙ ПЕРІОД
Цілком очевидно, що фінансово-економічна криза обумовлює масштабні зміни на українському та світовому ринках праці. На даний час їх вплив на працевлаштування випускників вищих навчальних закладів України лише починає відчуватись. Глибинні зміни слід чекати лише в 2011-2016 роках. Основним тенденціям цих змін присвячено цю доповідь.
|
Детальніше...
|
Автори: Іван Бабин, Вікторія Ликова
Стратегія та сучасні тенденції розвитку університетської освіти України в контексті Європейського простору вищої освіти на період до 2020 р.
Стратегічні рішення із створення ЄПВО до 2010 та його подальший розвиток до 2020 року є результатом зустрічей міністрів європейських країн, що відповідають за вищу освіту в країнах-учасницях Болонського процесу.
Україна приєдналась до Болонського процесу в травні 2005 року. Цим вона взяла на себе зобов'язання, які визначили напрям і контури реформи вищої освіти. Важливо відзначити, що скептицизм, відмова, неприйняття ідеї євроінтеграції освіти, які сьогодні існують у суспільній свідомості, свідчать, перш за все, про незнання або викривлене розуміння положень Болонського процесу. |
Детальніше...
|
|
|
|
|
Сторінка 12 з 13 |